Apeleaza la specialisti in Mobilitate Internationala pentru obtinerea Formularului A1
Aplica pentru Formular A1 online


Specialistii nostri va supun atentiei, cele mai relevante informatii, studii de caz si opinii in materia detasarilor internationale si a mobilitatii fortei de munca in UE

Indemnizatie Detasare Transnationala sau Diurna?
Alte obligatii pentru Detasarea Transnationala

Angajatorii trebuie sa se asigure ca respecta legislatia locala cat si cea europeana. 
Pe langa obligatia de a obtine Formularul A1, angajatorii trebuie sa se asigure de plata impozitului pe venitul salarial, incat din prima zi de detasare efectiva, in cazul in care detasarea va depasi 183 de zile calendarinstice consecutive. Acest aspect se poate aplica si retroactiv, daca detasarea initiala este prelungita si cumulat, se depaseste pragul de 183 de zile calendaristice consecutive. 
De asemenea, angajatorii trebuie sa notifice autoritatile din tare de destinatie de prezenta salariatului detasat sau a echipei de salariati. Forma de notificare variaza de la tara la tara. In tari precum Italia, Franta, Italia, notificare se poate transmite online, pe site-ul Ministerelor Muncii. Totusi, exista unele tari care solicita transmiterea informarii sub forma scrisa, prin servicii de curierat. 
Angajatorii trebuie sa se asigure ca platesc salariatii proprii la nivelul minim din tara de destinatie. Atentie: sunt unele tari, precum Germania cu salarii de clase / calificari unde salariul poate diferi de la land la land. 
Exemplu: se determina salariul minim din tara de destinatie pentru aceeasi functie (sau cat mai similara) cu care este incadrat salariatul detasat. Diferenta rezultata dintre salariul minim dn tara de destinatie si salariul de incadrare din contractul de munca al salariatului, trebuie mentionata in actul aditional de detasare transnationala ( acesta se transmite si in Revisal) si trebuie denumita Indemnizatie lunara detasare transnationala bruta. Aceasta valoare trebuie platita lunar, pro-rata in functie de numarul zilelor efective de detasare din luna respectiva. 
Urmand exemplul de mai sus, angajatorii se asigura ca respecta in totalitate cerintele legislative, locale si europene si sunt acoperiti in cazul unor controale din partea autoritatilor romane (ITM sau ANAF) sau ale celor din tara de destinatie. 
Pe langa ce le mai sus, angajatorii trebuie sa le asigure salariatilor cheltuielile de transport ruta Romania – tara de detasare si retur, ocazionate de desfasurarea activitatii in strainatate de salariatul detasat. Pe durata detasarii, angajatorul asigura cazarea in unitati hoteliere sau in imobile cu destinatie de locuinta dupa caz, plus, cheltuielile aferente. 
 
 
 

25 Februarie 2024

Brexit - Impactul asupra mobilitatii salariatilor Sunteti pregatiti?

Incepand cu 1 Ianuarie 2021, angajatorii romani care vor trimite angajati in Marea Britanie, cat si cele britanice care vor trimite angajati in Romania sunt nevoite sa adopte masuri noi.
In prezent, se adopta prevederile Directivei Comisiei Europene pentru detasarea angajatilor, ce nu va mai fi aplicabila post-Brexit in relatiile mentionate.
In consecinta, determinarea corecta a legislatiei aplicabile unei relatii de munca transfrontaliere in afara reglementarilor europene actuale privind detasarea in cadrul UE, va reprezenta o mare problema.

31 Decembrie 2020

Transport intracomunitar

Societatile comerciale de transport rutier intern si international  pot obtine Formularul A1, pentru situatiile de pluriactivitate, conform Regulamentului (CE) nr. 883/ 2004, daca efectueaza activitati de transport si pe teritoriul Romaniei.

 

highway, site, narrows
background check, builder, building

Constructii

Detasarea lucratorilor are loc in contextul prestarii transfrontaliere de servicii. Doar intreprinderile legal infiintate intr-un stat membru pot face uz de libertatea de a presta servicii.
O intreprindere poate avea in vedere detasarea lucratorilor in alt stat membru al UE, in temeiul directivei privind detasarea lucratorilor, daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
  • a incheiat un contract de servicii cu o parte careia ii sunt destinate serviciile, care isi desfasoara activitatea într-un alt stat membru;
  • doreste sa detaseze un lucrator intr-o unitate sau intr-o întreprindere detinuta de același grup pe teritoriul altui stat membru;
  • este o intreprindere cu incadrare in munca temporara sau un agent de muncă temporara si intenționează sa puna un lucrator la dispozitia unei intreprinderi utilizatoare infiintate sau care isi desfasoara activitatea pe teritoriul altui stat membru.

 

COVID-19 Informatii pentru lucratorii detasati 2020

Trebuie sa respectati normele statului membru “gazda” referitoare la conditiile de munca?

Dacă va aflati deja in statul in care v-a trimis angajatorul pentru a presta serviciile („statul gazda”) si veti continua sa va desfasurati activitatea acolo, legislatia din statul membru gazda privind conditiile de munca de baza (salariul minim, timpul maxim de lucru, concediul de odihna, normele privind sanatatea, siguranta si igiena la locul de munca etc.) se va aplica în continuare fara nici o limitare. Deplasarea la locul de munca poate fi restrictionata in functie de deciziile autoritatilor din statul “gazada” cu privire la pandemia COVID-19. Totusi, dreptul la prestatii sociale ramane valid din partea statului membru in care platiti contributiile la asigurarile sociale, si nu din partea statului membru gazda.

Sunteți lucrator detasat si activitatea dumneavoastra a început inainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19

Daca sunteti lucrator detasat si activitatea dumneavoastra in celalalt stat membru a inceput inainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19, nu ar trebui sa fiti afectat de nicio restrictie naționala privind trecerea frontierei, daca va aflati deja efectiv în statul membru în care ati fost detasat. Trebuie sa continuati perioada de detasare astfel cum este specificata în DP A1 ( Formularul A1) si veti ramane asigurat in statul membru in care este stabilit angajatorul dumneavoastra sau in care sunteti asigurat in mod normal, ca persoana care desfasoara activitati independente.

Legislatie Europeana

Intrebari si Raspunsuri
europe, flag, star

Aveti nevoie de formularul A1?

Completeaza rapid formularul de mai jos si te vom contacta in maxim 4 ore !

Contacteaza-ne!

Atentionare: Datorita volumului ridicat de cereri nu vom putea prelua pentru o perioada limitata de timp solicitarile primite din partea PFA-urilor, Intreprinderilor Individuale precum si ale societatilor comerciale care au mai putin de 2 angajati.

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal este importantă pentru noi, prin urmare, acordăm o atenție deosebită protejării vieții private a vizitatorilor care accesează site-ul, precum și a celor ale căror date cu caracter personal ne-au fost furnizate de o terță parte, sau la care am avut acces dintr-o altă sursă, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din data de 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (denumit în continuare “GDPR”). VIVA HR CONSULTING EXPERTS (Viva HR) se îngrijește de confidentialitatea datelor cu caracter personal. Din acest motiv, am definit o politică de confidențialitate care defineste modul în care colectăm, folosim, dezvăluim, transferăm și stocăm datele dumneavoastra. Ne angajăm să asigurăm protecția datelor personale și corectitudinea utilizării acestora. De asemenea, politica de confidențialitate explică procedurile pe care le aplicăm pentru a vă proteja confidențialitatea. Se aplică datelor personale pe care le colectăm prin site-ul nostru, prin transmiterea cv-urilor, prin intalniri de afaceri sau la evenimentele la care participam. Operator de date SC VIVA HR CONSULTING EXPERTS SRL, denumită în continuare Viva HR, este responsabilă pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților participanți la procesele de recrutare, precum și ale persoanelor participante la cursuri și traininguri, realizate de către Companie. Consimțământul pentru procesul de recrutare și plasare de personal Daca doriți să rămâneți în continuare în baza noastră de date și să aveți acces la oportunitățile de angajare prezentate de Compania noastră, avem nevoie de consimțământul dumneavoastră. Consimţământul este voluntar iar dacă alegeți să rămâneți în continuare în baza noastră de candidati, este necesar consimțământul pentru această politică de confidențialitate de prelucrare datelor cu caracter personal. Vă rugăm să citiți mai jos ce tipuri de date cu caracter personal colectăm, cu ce scop le procesăm și le folosim, cui le partajăm și despre drepturile dumneavoastră legale și modul de exercitare a acestor Ce sunt datele cu caracter personal? Datele cu caracter personal înseamnă orice informații care vă identifică în mod direct sau indirect ca individ. „Direct“ înseamnă, de exemplu, numele și adresa dumneavoastră; „Indirect“ înseamnă că acestea sunt combinate cu alte informații. Ce tipuri de date cu caracter personal sunt colectate pe parcursul procesului de recrutare? În general vorbind, în calitate de companie de servicii de resurse umane, colectam si procesam informatiile personale despre dumneavoastra, ce sunt facute publice in CV-uri sau in documentatia aferenta intocmirii dosarele pentru obtinerea formularelor europene A1, S1, U1, U2, P1. ·         Numele de familie şi Prenumele ·         Adresă poștală, Adresa de email ·         Numărul de telefon (fix și/sau mobil) ·         Data nașterii, Sex ·         Contractul de munca: data angajarii, functie, perioada angajarii, salariul ·         Cartea de identitate (CI): serie, numar, data emiterii si unitatea emitenta, adresa de domiciliu ·         Data nașterii, Sex ·         Educatia si aptitudini lingvistice ·         Experiența profesională și alte abilități legate de muncă ·         Informații furnizate în timpul interviurilor care pot conține experiențe, date despre performanțele personale, Cum folosește Compania datele cu caracter personal pe care le furnizaţi atunci când vă înregistrați ca și candidat într-un proces de recrutare? Vom folosi Datele dvs Personale: ·         Pentru a realiza comunicarea cu dvs pe parcursul procesului de recrutare de exemplu, prin transmiterea de invitații de participare la interviu, la chestionare, online prin email, SMS sau telefon; ·         Numele, adresa, adresa de e-mail, numărul de telefon și alte informații de contact; CV-ul sau scrisoarea de intentie, experienta de lucru anterioara si / sau relevanta sau alte experiente, educatie, transcrieri sau alte informatii pe care ni le furnizati in sprijinul unei aplicatii si / sau al procesului de aplicare si recrutare; ·         Informații din interviuri și proiecții telefonice pe care le puteți avea, dacă este cazul; ·         Detaliile privind tipul de loc de muncă pe care îl căutați sau de care sunteți interesat, salariul curent și / sau dorit și alți termeni referitori la pachetele de compensare și beneficii, dorința de relocare sau alte preferințe legate de locuri de muncă; ·         Detalii despre cum ați auzit despre poziția pentru care aplicați; ·         Orice informații sensibile și / sau demografice obținute în timpul procesului de solicitare sau de recrutare, cum ar fi sexul, informațiile despre cetățenia și / sau cetățenia dumneavoastră, ·         Informații medicale sau de sănătate și / sau originea rasială sau etnică; ·         Informații de referință și / sau informații primite din verificările de fond (dacă este cazul), inclusiv ·         Informațiile furnizate de terți; și / sau ·         Informațiile referitoare la orice antecedente din relatiile anterioare de angajare. ·         Pentru promovarea de noi produse ale Companiei, ce țin de perfecționarea angajatilor cum ar fi: cursuri, programe de training etc. ·         Pentru programe ce țin de fidelizarea clientilor: oferte exclusive, statistici etc. ·         Furnizarea de servicii pentru identificarea, recrutarea, angajarea sau plasarea forței de muncă; ·         Asigurarea oportunităților de angajare; ·         Gestionarea relațiilor cu clienții și furnizorii; Obligații legale și apărarea în justiţie Este posibil să ni se solicite să utilizăm și păstrăm informațiile cu caracter personal din motive legale și de conformitate, cum ar fi prevenirea, detectarea, sau investigarea unei infracțiuni, prevenire a pierderilor, fraudă sau orice alt abuz asupra serviciilor noastre și sistemelor informatice. Putem folosi, de asemenea, datele dumneavoastră personale pentru auditurile interne și externe, în scopuri de securitate a informațiilor sau, pentru a proteja drepturile noastre, confidențialitatea, siguranța sau proprietatea sau drepturile altor persoane. Schimbul de date cu caracter personal și dezvăluirea acestora către terți Nu dezvăluim date cu caracter personal ale candidatilor la procesele de recrutare către terțe părți, cu excepția cazului în care participanții şi-au dat în prealabil consimţământul explicit pentru scopul specific. Furnizorii externi de servicii În cazul în care este necesar, vom însărcina alte companii și persoane fizice să îndeplinească anumite sarcini contribuind la serviciile noastre în numele nostru, în cadrul acordurilor de prelucrare a datelor. Este posibil, de exemplu, să furnizăm date cu caracter personal către agenți, contractori sau parteneri autorizați pentru găzduirea bazelor noastre de date, pentru serviciile de prelucrare a datelor, sau pentru a vă trimite informațiile pe care ni le-ați solicitat. Vom partaja sau permite accesul la astfel de informații NUMAI furnizorilor externi de servicii după cum este necesar pentru furnizarea serviciilor noastre. Aceste informații nu pot fi utilizate de către furnizorii externi de servicii pentru orice alte scopuri. Furnizorii externi de servicii Viva HR sunt obligaţi prin contract să respecte confidențialitatea datelor personale. Transferurile de afaceri În legătură cu orice reorganizare, restructurare, fuziune sau vânzare sau alt transfer de active (denumite colectiv „Transfer de Afaceri“), vom transfera informații, inclusiv informații cu caracter personal, la o scară rezonabilă și după cum este necesar pentru Transferul de Afaceri și cu condiția ca partea destinatară să fie de acord să respecte datele dvs. cu caracter personal într-un mod care să fie în conformitate cu legile în vigoare pentru protecția datelor. Divulgarea datelor cu caracter personal către clienții și parteneri Împărtășim datele de contact precum si date despre experienta profesionala cu cu clienții Viva HR pentru procesul de selectie si recrutare de personal. Împărtășim datele de contact precum cu parteneri pentru procesul de recrutare de personal. Intră în categoria partenerilor: companiile carora le oferim servicii de resurse umane precum și toate celelelate companii care contribuie la finalizarea procesului de recrutare. Transferurile internaționale de date cu caracter personal În circumstanțe specifice, va fi, de asemenea, necesar ca Viva HR să transfere datele cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene/ Spațiului Economic European (SEE), așa-numitele „Țări Terțe“. Astfel de transferuri către țări terțe se pot referi la toate activitățile de prelucrare descrise în Politica de Confidențialitate. Această Politică de Confidențialitate se va aplica şi în cazul transferului de date cu caracter personal către țări terțe în care se aplică un nivel diferit de protecție a datelor decât în țara de reședință. Alte terțe părți din afara UE / SEE Toate transferurile de date cu caracter personal către terțe părţi vor fi efectuate cu notificarea dvs anterioară și, după caz, cu acordul dumneavoastră. Orice transferuri de date cu caracter personal în alte ţări decât cele pentru care a fost luată o decizie de adecvare în ceea ce privește nivelul de protecție a datelor de către Comisia Europeană, după cum este prezentat la adresa http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm, au loc pe baza unor acorduri contractuale ce utilizează clauzele contractuale standard adoptate de Comisia Europeană sau alte garanții corespunzătoare, în conformitate cu legea în vigoare. Stocarea datelor: Pentru cât timp păstrăm datele dvs personale În general, vom șterge datele dvs. personale dacă acestea nu mai sunt necesare pentru a îndeplini scopurile pentru care au fost colectate inițial. Cu toate acestea, este posibil să ni se solicite să păstrăm datele cu caracter personal pentru o perioadă mai lungă, din cauza prevederilor legale. ·         Vom stoca datele personelor fizice prelucrate în scopuri de marketing si promovare (newsletter cu oportunitati de cariera, cursuri, traininguri, etc), pentru o perioada de 36 luni. Informații privind drepturile dvs. legale și date de contact pentru întrebări suplimentare Dacă aveți întrebări cu privire la acest formular de consimțământ și la protecția confidenţialităţii sau doriţi să vă exercitaţi oricare dintre drepturile dumneavoastră legale, astfel cum sunt stabilite mai jos, vă rugăm să ne contactați printr-un email la office@vivahr.com Drepturile dvs. legale Ca persoană vizată, aveți drepturi legale specifice cu privire la datele cu caracter personal pe care le colectăm de la dvs. VIVAHR vă va respecta drepturile individuale și se va ocupa de preocupările dumneavoastră în mod corespunzător. Puteți obiecta oricând la prelucrarea datelor cu caracter personal. Dacă vă opuneţi prelucrării, vă rugăm să specificați dacă doriți ștergerea datelor cu caracter personal sau restricţia prelucrării acestora de către noi. Adresa de email: office@vivahr.com Vă rugăm să rețineți: ·         Perioada de timp: Vom încerca să îndeplinim cererea în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, perioada poate fi prelungită din motive specifice referitoare la dreptul legal specific sau complexitatea solicitării. ·         Imposibilitatea identificării: În unele cazuri, este posibil să nu putem să vă căutăm datele cu caracter personal, din cauza elementelor de identificare furnizate în cererea dumneavoastră. Două exemple de date cu caracter personal pe care nu le putem căuta pentru dvs atunci când ne furnizați numele și adresa de email sunt: – datele colectate de pe site-uri publice de social media, cu condiția să fi postat un comentariu sub un pseudonim care nu ne este cunoscut. În astfel de cazuri, în care nu vă putem identifica precum persoana vizată, nu suntem în măsură să dăm curs solicitării dvs. de a executa drepturile legale așa cum sunt descrise în această secțiune, dacă nu furnizați informații suplimentare care să permită identificarea dumneavoastră. ·         Exercitaţi-vă drepturile legale: Pentru a vă exercita drepturile legale, vă rugăm să contactați biroul de asistenţă privind chestiuni legate de confidențialitate, în scris, de exemplu: prin email sau scrisoare. De asemenea, puteți apela direct la responsabilul nostru cu protecția datelor. Pentru informații de contact vă rugăm să consultați sfârșitul acestei Politici de Confidențialitate. Date de contact Responsabil cu Protecția Datelor: E-mail: office@vivahr.com Tel: +40 730 767 057
Save settings
Cookies settings
Scroll to Top