Prestati Servicii in cadrul UE? Transport intracomunitar?
Eliminati toate riscurile
Respectea Legislatia Europeana

Obtineti Formularul A1 Online si Rapid

Aplica pentru Formularul A1

Aveti nevoie de Formularul A1?
Online, Simplu si Eficient

Completeaza rapid formularul de mai jos si te vom contacta in maxim 4 ore !

Contacteaza-ne!

Atentionare: Datorita volumului ridicat de cereri nu vom putea prelua pentru o perioada limitata de timp solicitarile primite din partea PFA-urilor, Intreprinderilor Individuale precum si ale societatilor comerciale care au mai putin de 2 angajati.

Puteti conta pe expertiza noastra in urmatoarele arii:

  • Asistenta si reprezentare in fata CNPP ( Casa Nationala de Pensii) pentru obtinerea Formularului A1
  • Pregatirea si intocmirea dosarului
  • Depunerea dosarului in maxim 24 de ore
  • Ridicarea Formularului A1 si transmiterea acestuia direct la sediul dvs.
  • Consultanta pentru detasarea transfrontaliera si mobilitate international
  • Expertiza in mobilitate internationala si legislatia europeana
  • Proces derulat exclusiv Online, simplu si eficient
  • Obtinerea Formularului A1 Online, simplu si rapid

Intrebari si Raspunsuri

Formularul A1, numit si atestatul privind legislatia aplicabila este un document comunitar emis de autoritatea competenta a statului de origine al unui salariat detasat intr-un alt stat membru UE, care confirma faptul ca pentru salariatul in cauza este aplicabila legislatia de asigurari sociale a statului de origine, si, in consecinta, contributiile de asigurari sociale sunt retinute si achitate in statul de origine.

Formularul A1 se emite, mutatis mutandis, si pentru lucratori independenti care presteaza temporar servicii intr-un stat membru, precum si pentru persoanele care se incadreaza in situatiile de PLURIACTIVITATE.

Pe durata prestarii activitatii in strainatate, lucratorul sau reprezentantii acestuia trebuie sa fie oricand in masura sa prezinte autoritatilor din tara gazda Formularul A1.

Daca Formularul A1 nu va putea fi prezentat sau nu se va face dovada initierii demersurilor de obtinere a acestuia, autoritatile din tara gazda vor impune afilierea la sistemul de asigurari sociale al tarii gazda si plata contributiilor aferente in tara gazda.

Pe de alta parte, prezentarea Formularului A1 valabil, obliga autoritatile tarii gazda sa il recunoasca.

 

Daca doriti sa ramanei afiliat la sistemul de securitate soaciala din tara de origine, veti avea nevoie de formularul A1 (fostul formular E101). Acesta va atesta, dumneavoastra si membrilor de familie pe care ii aveti in intretinere, continuitatea afilierii la sistemul de asigurari sociale din tara de origine, timp de maxim 2 ani.

Principiul general aplicabil lucratorilor la nivel european este “lex locis laboris”. Acesta insemana ca legislatia aplicabila unui lucrator comunitar este aceea a locului unde acesta desfasoara activitatea.

Totusi, in anumite situatii foarte specifice, sunt admise exceptii de la regula aplicarii legislatiei locului unde este prestata activitatea:

in cazul detasarii lucratorilor pentru o perioada determinata, intr-un alt stat membru;
cand lucratorii presteaza in mod obisnuit activitatea in mai multe state membre;
in situtia anumitor categorii de lucratori, precum functionarii publici;
Ori de cate ori suntem in situatia unei exceptii de la regula “lex locis laboris” este necesara solicitarea si obtinerea unui formular A1 care va atesta legislatia aplicabila cu titlu de exceptie..

Formularul A1 se emite, mutatis mutandis, si pentru lucratori independenti care presteaza temporar servicii intr-un stat membru, precum si pentru persoanele care se incadreaza in situatiile de PLURIACTIVITATE.

Pe durata prestarii activitatii in strainatate, lucratorul sau reprezentantii acestuia trebuie sa fie oricand in masura sa prezinte autoritatilor din tara gazda Formularul A1.

Daca Formularul A1 nu va putea fi prezentat sau nu se va face dovada initierii demersurilor de obtinere a acestuia, autoritatile din tara gazda vor impune afilierea la sistemul de asigurari sociale al tarii gazda si plata contributiilor aferente in tara gazda.

Pe de alta parte, prezentarea Formularului A1 valabil, obliga autoritatile tarii gazda sa il recunoasca.

Formularul A1 – atestatul privind legislatia aplicabila – se solicita pentru toti acei lucratori care desfasoara activitatea in afara statului de origine, sau, concomitent, in mai multe state, si pentru care nu se aplica legislatia statului unde presteaza activitatea.

Astfel de categorii de lucratori pot fi

  • salariatii DETASATIsa presteze activitatea intr-un alt stat membru;
  • in toate cazurile de PLURIACTIVITATE – adica atunci cand un lucrator desfasoara simultan sau alternativ, activitati salariale si/sau independente, pe teritoriul sa doua sau mai multe state membre;

Pentru a face diferenta intre situatiile de DETASARE si cele PLURIACTIVITATE, criteriul determinant avut in vedere este durata pentru care activitatea este prestata in fiecare stat membru.

Situatiile de PLURIACTIVITATE sunt caracteristice anumitor categorii profesionale precum:

  • personalul aeronautic civil navigant;
  • soferi de tir;
  • conducatori de tren;
  • experti IT sau din alte domenii, care presteaza activitatea simultan sau alternativ pe teritoriul mai multor state membre;
  • orice alte activitati care prin natura lor sunt desfasurate pe teritoriul mai multor state, concomitent sau alternativ;

 

Orice salariat al unui stat membru poate lucra in alta tara din UE pe o perioada scurta (maxim 2 ani), ramanand asigurat in cadrul sistemului de securitate sociala al tarii de origine.

Accesi situatie se aplica si persoanelor care desfasoara activitati independente.

Formularul A1 si normele privind detasarea au fost elaborate pentru a facilita situatia persoanelor care lucreaza in strainatate pe o perioada limitata de timp. Acestea beneficiaza de o simplificare a proceselor si formalitatilor administrative, astfel:

  • Nu au nevoie de permis de munca;
  • Nu trebuie sa obtina recunoasterea calificarilor profesionale; totusi, pentru anumite profesii, este necesara prezentarea unei declaratii scrise;
  • Contributiile vor fi retinute si platite catre autoritatile din tara de origine;
  • Beneficiaza de asigurare sociala in cadrul sistemului de asigurari sociale al tarii de origine;
  • In tara gazda vor fi aplicabile normele locale, ceea ce inseamna, de exemplu, ca s-ar putea sa fie necesara plata pentru unele servicii care in tara de origine sunt furnizate gratuit; in consecinta este necesara o buna informare cu privire la diversele sisteme de securitate sociala din UE;
  • In momentul in care intervine pensionarea, nu va mai fi necsara contactarea institutiilor de securitate sociala din tari diferite – institutiile din tara gazda nu vor fi implicate.
  • Normele UE garanteaza aplicabilitatea asigurarilor sociale din cadrul sistemului de securitate din tara de origine, dar nu exista acte legislative aplicabile la nivel european care sa stabileasca ce regim de impozitare vor avea veniturile obtinute pe durata detasarii. Domeniul este reglementat de legislatiile nationale si de o serie de acorduri fiscale bilaterale, dar acestea difera considerabil si nu acopera toate situatiile posibile.

Daca sunteti angajat, asigurati-va ca angajatorul va pune la dispozitie Formularul A1.

Daca sunteti lucrator independent, contactati biroul de legatura pentru lucratori detasati din tara de origine pentru a afla ce organism va poate elibera acest document sau puteti apela la serviciile specializate ale unei companii cu experienta in materia detsarii/prestarii de servicii transfrontaliere.

Pentru a obtine Formularul A1, trebuie sa dovediti ca activitatile pe care doriti sa le desfasurati in strainatate sunt „similare” cu cele desfasurate in tara de origine.

Consiliem anual peste 300 de companii in probleme legate de detasarea transfrontaliera si obtinerea formularelor europene A1 (fostele E101). Contactati-ne la office@vivahr.ro / office@formulara1.ro.

 

Angajatorii trebuie sa aibe in vedere respectarea legislatiei local si totodata legislatiei europene. De asemenea, angajatorii au obligatia de a plati indemnizatia de detasare ( in functie de tara de destinatie) si diurna.

Detasarea salariatilor romani este un act pentru care angajatorii au obligatia inregistrarii în Registrul Electronic de Evidenta a Salariatilor (REVISAL). Termenul pentru inregisrarea in Revisal a detașării este cel tarziu in ziua anterioara date de incepere a detasarii. (HG 905/2017, art. 4, alin (1) lit c și d)

Rezultatele noastre in 2023

Dosare Depuse
1
Formulare Obtinute
1
Dosare Solutionate
1 %

Aveti nevoie de Formularul A1?
Online, Simplu si Eficient

Completeaza rapid formularul de mai jos si te vom contacta in maxim 4 ore !

Contacteaza-ne!

Atentionare: Datorita volumului ridicat de cereri nu vom putea prelua pentru o perioada limitata de timp solicitarile primite din partea PFA-urilor, Intreprinderilor Individuale precum si ale societatilor comerciale care au mai putin de 2 angajati.

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal este importantă pentru noi, prin urmare, acordăm o atenție deosebită protejării vieții private a vizitatorilor care accesează site-ul, precum și a celor ale căror date cu caracter personal ne-au fost furnizate de o terță parte, sau la care am avut acces dintr-o altă sursă, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din data de 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (denumit în continuare “GDPR”). VIVA HR CONSULTING EXPERTS (Viva HR) se îngrijește de confidentialitatea datelor cu caracter personal. Din acest motiv, am definit o politică de confidențialitate care defineste modul în care colectăm, folosim, dezvăluim, transferăm și stocăm datele dumneavoastra. Ne angajăm să asigurăm protecția datelor personale și corectitudinea utilizării acestora. De asemenea, politica de confidențialitate explică procedurile pe care le aplicăm pentru a vă proteja confidențialitatea. Se aplică datelor personale pe care le colectăm prin site-ul nostru, prin transmiterea cv-urilor, prin intalniri de afaceri sau la evenimentele la care participam. Operator de date SC VIVA HR CONSULTING EXPERTS SRL, denumită în continuare Viva HR, este responsabilă pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților participanți la procesele de recrutare, precum și ale persoanelor participante la cursuri și traininguri, realizate de către Companie. Consimțământul pentru procesul de recrutare și plasare de personal Daca doriți să rămâneți în continuare în baza noastră de date și să aveți acces la oportunitățile de angajare prezentate de Compania noastră, avem nevoie de consimțământul dumneavoastră. Consimţământul este voluntar iar dacă alegeți să rămâneți în continuare în baza noastră de candidati, este necesar consimțământul pentru această politică de confidențialitate de prelucrare datelor cu caracter personal. Vă rugăm să citiți mai jos ce tipuri de date cu caracter personal colectăm, cu ce scop le procesăm și le folosim, cui le partajăm și despre drepturile dumneavoastră legale și modul de exercitare a acestor Ce sunt datele cu caracter personal? Datele cu caracter personal înseamnă orice informații care vă identifică în mod direct sau indirect ca individ. „Direct“ înseamnă, de exemplu, numele și adresa dumneavoastră; „Indirect“ înseamnă că acestea sunt combinate cu alte informații. Ce tipuri de date cu caracter personal sunt colectate pe parcursul procesului de recrutare? În general vorbind, în calitate de companie de servicii de resurse umane, colectam si procesam informatiile personale despre dumneavoastra, ce sunt facute publice in CV-uri sau in documentatia aferenta intocmirii dosarele pentru obtinerea formularelor europene A1, S1, U1, U2, P1. ·         Numele de familie şi Prenumele ·         Adresă poștală, Adresa de email ·         Numărul de telefon (fix și/sau mobil) ·         Data nașterii, Sex ·         Contractul de munca: data angajarii, functie, perioada angajarii, salariul ·         Cartea de identitate (CI): serie, numar, data emiterii si unitatea emitenta, adresa de domiciliu ·         Data nașterii, Sex ·         Educatia si aptitudini lingvistice ·         Experiența profesională și alte abilități legate de muncă ·         Informații furnizate în timpul interviurilor care pot conține experiențe, date despre performanțele personale, Cum folosește Compania datele cu caracter personal pe care le furnizaţi atunci când vă înregistrați ca și candidat într-un proces de recrutare? Vom folosi Datele dvs Personale: ·         Pentru a realiza comunicarea cu dvs pe parcursul procesului de recrutare de exemplu, prin transmiterea de invitații de participare la interviu, la chestionare, online prin email, SMS sau telefon; ·         Numele, adresa, adresa de e-mail, numărul de telefon și alte informații de contact; CV-ul sau scrisoarea de intentie, experienta de lucru anterioara si / sau relevanta sau alte experiente, educatie, transcrieri sau alte informatii pe care ni le furnizati in sprijinul unei aplicatii si / sau al procesului de aplicare si recrutare; ·         Informații din interviuri și proiecții telefonice pe care le puteți avea, dacă este cazul; ·         Detaliile privind tipul de loc de muncă pe care îl căutați sau de care sunteți interesat, salariul curent și / sau dorit și alți termeni referitori la pachetele de compensare și beneficii, dorința de relocare sau alte preferințe legate de locuri de muncă; ·         Detalii despre cum ați auzit despre poziția pentru care aplicați; ·         Orice informații sensibile și / sau demografice obținute în timpul procesului de solicitare sau de recrutare, cum ar fi sexul, informațiile despre cetățenia și / sau cetățenia dumneavoastră, ·         Informații medicale sau de sănătate și / sau originea rasială sau etnică; ·         Informații de referință și / sau informații primite din verificările de fond (dacă este cazul), inclusiv ·         Informațiile furnizate de terți; și / sau ·         Informațiile referitoare la orice antecedente din relatiile anterioare de angajare. ·         Pentru promovarea de noi produse ale Companiei, ce țin de perfecționarea angajatilor cum ar fi: cursuri, programe de training etc. ·         Pentru programe ce țin de fidelizarea clientilor: oferte exclusive, statistici etc. ·         Furnizarea de servicii pentru identificarea, recrutarea, angajarea sau plasarea forței de muncă; ·         Asigurarea oportunităților de angajare; ·         Gestionarea relațiilor cu clienții și furnizorii; Obligații legale și apărarea în justiţie Este posibil să ni se solicite să utilizăm și păstrăm informațiile cu caracter personal din motive legale și de conformitate, cum ar fi prevenirea, detectarea, sau investigarea unei infracțiuni, prevenire a pierderilor, fraudă sau orice alt abuz asupra serviciilor noastre și sistemelor informatice. Putem folosi, de asemenea, datele dumneavoastră personale pentru auditurile interne și externe, în scopuri de securitate a informațiilor sau, pentru a proteja drepturile noastre, confidențialitatea, siguranța sau proprietatea sau drepturile altor persoane. Schimbul de date cu caracter personal și dezvăluirea acestora către terți Nu dezvăluim date cu caracter personal ale candidatilor la procesele de recrutare către terțe părți, cu excepția cazului în care participanții şi-au dat în prealabil consimţământul explicit pentru scopul specific. Furnizorii externi de servicii În cazul în care este necesar, vom însărcina alte companii și persoane fizice să îndeplinească anumite sarcini contribuind la serviciile noastre în numele nostru, în cadrul acordurilor de prelucrare a datelor. Este posibil, de exemplu, să furnizăm date cu caracter personal către agenți, contractori sau parteneri autorizați pentru găzduirea bazelor noastre de date, pentru serviciile de prelucrare a datelor, sau pentru a vă trimite informațiile pe care ni le-ați solicitat. Vom partaja sau permite accesul la astfel de informații NUMAI furnizorilor externi de servicii după cum este necesar pentru furnizarea serviciilor noastre. Aceste informații nu pot fi utilizate de către furnizorii externi de servicii pentru orice alte scopuri. Furnizorii externi de servicii Viva HR sunt obligaţi prin contract să respecte confidențialitatea datelor personale. Transferurile de afaceri În legătură cu orice reorganizare, restructurare, fuziune sau vânzare sau alt transfer de active (denumite colectiv „Transfer de Afaceri“), vom transfera informații, inclusiv informații cu caracter personal, la o scară rezonabilă și după cum este necesar pentru Transferul de Afaceri și cu condiția ca partea destinatară să fie de acord să respecte datele dvs. cu caracter personal într-un mod care să fie în conformitate cu legile în vigoare pentru protecția datelor. Divulgarea datelor cu caracter personal către clienții și parteneri Împărtășim datele de contact precum si date despre experienta profesionala cu cu clienții Viva HR pentru procesul de selectie si recrutare de personal. Împărtășim datele de contact precum cu parteneri pentru procesul de recrutare de personal. Intră în categoria partenerilor: companiile carora le oferim servicii de resurse umane precum și toate celelelate companii care contribuie la finalizarea procesului de recrutare. Transferurile internaționale de date cu caracter personal În circumstanțe specifice, va fi, de asemenea, necesar ca Viva HR să transfere datele cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene/ Spațiului Economic European (SEE), așa-numitele „Țări Terțe“. Astfel de transferuri către țări terțe se pot referi la toate activitățile de prelucrare descrise în Politica de Confidențialitate. Această Politică de Confidențialitate se va aplica şi în cazul transferului de date cu caracter personal către țări terțe în care se aplică un nivel diferit de protecție a datelor decât în țara de reședință. Alte terțe părți din afara UE / SEE Toate transferurile de date cu caracter personal către terțe părţi vor fi efectuate cu notificarea dvs anterioară și, după caz, cu acordul dumneavoastră. Orice transferuri de date cu caracter personal în alte ţări decât cele pentru care a fost luată o decizie de adecvare în ceea ce privește nivelul de protecție a datelor de către Comisia Europeană, după cum este prezentat la adresa http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm, au loc pe baza unor acorduri contractuale ce utilizează clauzele contractuale standard adoptate de Comisia Europeană sau alte garanții corespunzătoare, în conformitate cu legea în vigoare. Stocarea datelor: Pentru cât timp păstrăm datele dvs personale În general, vom șterge datele dvs. personale dacă acestea nu mai sunt necesare pentru a îndeplini scopurile pentru care au fost colectate inițial. Cu toate acestea, este posibil să ni se solicite să păstrăm datele cu caracter personal pentru o perioadă mai lungă, din cauza prevederilor legale. ·         Vom stoca datele personelor fizice prelucrate în scopuri de marketing si promovare (newsletter cu oportunitati de cariera, cursuri, traininguri, etc), pentru o perioada de 36 luni. Informații privind drepturile dvs. legale și date de contact pentru întrebări suplimentare Dacă aveți întrebări cu privire la acest formular de consimțământ și la protecția confidenţialităţii sau doriţi să vă exercitaţi oricare dintre drepturile dumneavoastră legale, astfel cum sunt stabilite mai jos, vă rugăm să ne contactați printr-un email la office@vivahr.com Drepturile dvs. legale Ca persoană vizată, aveți drepturi legale specifice cu privire la datele cu caracter personal pe care le colectăm de la dvs. VIVAHR vă va respecta drepturile individuale și se va ocupa de preocupările dumneavoastră în mod corespunzător. Puteți obiecta oricând la prelucrarea datelor cu caracter personal. Dacă vă opuneţi prelucrării, vă rugăm să specificați dacă doriți ștergerea datelor cu caracter personal sau restricţia prelucrării acestora de către noi. Adresa de email: office@vivahr.com Vă rugăm să rețineți: ·         Perioada de timp: Vom încerca să îndeplinim cererea în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, perioada poate fi prelungită din motive specifice referitoare la dreptul legal specific sau complexitatea solicitării. ·         Imposibilitatea identificării: În unele cazuri, este posibil să nu putem să vă căutăm datele cu caracter personal, din cauza elementelor de identificare furnizate în cererea dumneavoastră. Două exemple de date cu caracter personal pe care nu le putem căuta pentru dvs atunci când ne furnizați numele și adresa de email sunt: – datele colectate de pe site-uri publice de social media, cu condiția să fi postat un comentariu sub un pseudonim care nu ne este cunoscut. În astfel de cazuri, în care nu vă putem identifica precum persoana vizată, nu suntem în măsură să dăm curs solicitării dvs. de a executa drepturile legale așa cum sunt descrise în această secțiune, dacă nu furnizați informații suplimentare care să permită identificarea dumneavoastră. ·         Exercitaţi-vă drepturile legale: Pentru a vă exercita drepturile legale, vă rugăm să contactați biroul de asistenţă privind chestiuni legate de confidențialitate, în scris, de exemplu: prin email sau scrisoare. De asemenea, puteți apela direct la responsabilul nostru cu protecția datelor. Pentru informații de contact vă rugăm să consultați sfârșitul acestei Politici de Confidențialitate. Date de contact Responsabil cu Protecția Datelor: E-mail: office@vivahr.com Tel: +40 730 767 057
Save settings
Cookies settings
Scroll to Top